Cinta Dan Kawan






Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung…
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga…
Kenapa??
Kerana CINTA itu buta…
Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga…
Kenapa??
Kerana… KAWAN akan buat apa saja demi CINTA !!
Di dalam telaga CINTA hilang…
Kenapa??
Kerana… CINTA itu halus,
mudah hilang kalau tak dijaga,
sukar dicari apa lagi dalam telaga yang gelap…
Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu..
Kenapa??
Kerana… KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia…kan ??
so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI….
Walau kita bercinta, KAWAN tetap yang paling setia.

!!!!!!!!!!!!frenz never break…….…..

43 Tukang Komen:

ayong said...

cinta dan kawan.
kawan lagi penting :)

July 08, 2009 7:06 PM  
ayong said...

cinta dan kawan.
kawan lagi penting :)

July 08, 2009 7:06 PM  

siapa kata friends never break??

ape2 pon aku stuju yg kawan lg penting dari cinta. tapi friends do break just like love.

lalala~

July 08, 2009 7:08 PM  

cinta boleh dicari,

kawan yg sejati susah nak dicari...

tapi ramai kawan yang lupa diri

bila berjumpa dengan orang yg dicintai...

July 08, 2009 7:10 PM  

setuju tu.. kwn mmg lg penting..
slalunya cinta yg hilang bleh dicari ganti tp kalau kwn yg hilang susah utk dicari ganti...

July 08, 2009 7:10 PM  
aleena said...

love+fwenz..berdua lbey baek:)

July 08, 2009 7:15 PM  
anaklaut said...

salam..

entri cinta dan kawan sangat menarik anaklaut membacanya, kapten..syabs!

kapen,

betul kata kawan sejati akan kekal menjadi kawan yang setia, dalam susah senang, sama dengan sahabat, umpama mata dan tangan, saling perlu memerlukan- di saat tgn terluka, mata menangis, di saat menangis, tangan menghapuskan air mata..

walau bagaimanapun, falsafah cinta sangat luas dan sukar utk digambarkan dengan kata-kata, mungkin di bawah ini memberi sedikt pemahaman berkaitan hal ni ni kapten,

"Ada cinta yang agung antara hamba dan Tuhannya. Cinta kudus antara bonda dan anaknya. Ada cinta rafik yang setia. Ada cinta berahi antara kekasih teruna dara. Ada cinta persaudaraan yang tiada bandingnya. Ada cinta sesama makhluk yang begitu mulia dan cinta dikatakan hampir tidak memilih usia. Ia juga tidak mengira rona bangsa. Tidak ada miskin kaya dalam catatan kamus cinta. Justeru, cinta dikatakan sesuatu yang cukup luar biasa dalam cakerawala hidup setia jiwa. -

moga kapten menemui cinta yg sejati,


p/s: anaklaut minta maaf jika selama ini anaklaut ada menyakiti hati seseorang kapten..:))

July 08, 2009 7:17 PM  

cinta dan kawan..

ya..sgt setuju..friend never break

July 08, 2009 7:18 PM  
puspawarna said...

aku benci cinta....
aku cinta kawan...

July 08, 2009 7:26 PM  
dark said...

kawan > cinta = senang

cinta > kawan balik = ntah!
huhuhu..

July 08, 2009 8:02 PM  
aduka said...

kekekeke.. cam penah aku post dlu..

=P

July 08, 2009 8:06 PM  
p a n y said...

huhu. tanpa kawan, xde wujud cinta. (^___~)

July 08, 2009 8:21 PM  
AiE bAhRi said...
mamai said...

kawan makan kawan pun ada....apa pun ikhlas dalam bewrkawan dan bercinta

July 08, 2009 8:29 PM  

cam penah dptjew
msg cmneh???
ngee~

July 08, 2009 8:45 PM  

kawan dan cinta sama ptg kot..
hehe

July 08, 2009 8:58 PM  

yeah!!

friendship forever!!

P/S : haruan, aku mungkin lama tak update kat blog English..jemput datang blog BM aku..

http://shafaza-zara.blogspot.com

July 08, 2009 8:59 PM  
anonymous said...

kawan aku selalu je hilang..

stakat ni cinta je yg agak rapat

menemani. cinta pun macam kawan.

1 cinta tak cukup. kena gandakan..

cinta cinta.. supaya kalau hilang

cinta. ada satu lagi cinta. haha

July 08, 2009 9:15 PM  
xiiinam said...

...aku tak pernah bercinta dengan kawan...he..he..

July 08, 2009 9:17 PM  

isteri pun blh jadi kawan..itu kunci kebahgiaan..

trust me...!

July 08, 2009 9:50 PM  
GRuNGe said...

Betul kapten. Cinta itu buta. Kawan are forever. So kita kawan kan kapten. Nanti tahun depan (kalau aku kije Giant lagi), aku gi Sri Manjung, leh la ko blanja aku kapten. Aku pergi Sepanggar semalam. Lawa bahhh. Tapi tak sempat snap picture.

July 08, 2009 10:03 PM  
sharamli said...

kawan nak jadik cinta senang..
cinta nak jadik kawan?

July 08, 2009 10:08 PM  
nofeel said...

"salam..

kawan atau cinta...

huhu.. terpulang
la individu yang membawanya..
ad yang sibuk ngn cinta
bila dah dapat.. kawan dijarang2kan..
haha.. bak kate pepatah..
"org ade awek"
jadi2 pandai la membawa..
tapi klu dah kawen..
terlebih plak kawan dari bini..
huhu.. lalaal..

July 08, 2009 11:47 PM  
KhairiL's said...

sbb cinta, kawan mkn kawan

jd x da yg mustahil dlm dunia ni

July 09, 2009 12:21 AM  
miss izan said...

jd nak bercinta ka nak berkawan ni?

July 09, 2009 2:28 AM  

tp kadang2 ada kawan mkn kawan hanya disebabkan cinta!...

July 09, 2009 8:59 AM  
lalink7 said...

hurm.....susah nak pilih..tapi takut kawan yang kite sangka kawan mesti ada benda juga yang dia sembunyikan..takut gak cinta yang dipilih beralih ke tmpat lain..

jadi, hidup sendiri labih baik..
hoho =D

July 09, 2009 11:40 AM  
oMMy fiRuz said...

kwn is longlasting..
sy x leh nk twist perasaan biasa pd perasaan cinta pd kwn lama sy..mmg x leh terima..biarlah ttp kawan smpai bile²..

July 09, 2009 11:43 AM  
Fadhlah said...

cinta perlu dibaja dan di pupuk selalu..
kawan memang tempat mengadu tak kira apa pun yang melanda..
tq hubby kerna cintamu..
tq selin kerna persahabatanmu..

July 09, 2009 12:25 PM  
en_me said...

telaga tak carikk timba ker.. ehehe, salammm

July 09, 2009 1:54 PM  

pilih kawan jd cinta.. slamat kowt....

July 09, 2009 4:11 PM  
q i L L said...
~wAniE~ said...

kawan blh d bawa sampy ke mati..
tp cinta kite x kn pasti ia blh d bawak sampy ke mati or x...

July 09, 2009 6:56 PM  
shima said...

Lebih bahagia sekiranya cinta bole menjadi kawan....kawan bole menjadi cinta...
Erkk...betol ke ayat aku ni.. pening2..

July 09, 2009 10:59 PM  
Dhada said...

Cinta & kawan, dua-dua penting :)

July 09, 2009 11:57 PM  
SRISUFI said...

Salam bro...

kawan~memang sangat mempengaruhi kehidupan...

kerana kita masih ada kawan

July 10, 2009 2:24 PM  
anaklaut said...

salam..bro,

hajat nak pindah ngajar di sabah, Long Pasia..jauh di pendalaman sabah..

July 10, 2009 4:12 PM  
lalink7 said...

teringat lirik lagu 'lucky i'm in luv with my bestfriends'...

sweet that song..

July 12, 2009 12:34 AM  

.hrp3 love pun never break~ :)

July 12, 2009 2:27 PM  
SasHa Lee said...

cinta n kawan ..dua2 penting.. dua2 pasti ada kesah suka dan duka..

kalo tak ada kawan..tak adalah cinta dan sayang..
kalo tak da nye cinta..tak dalah kawan..;)

July 12, 2009 7:11 PM  
PenuliS said...

sama dlm blog penulis...
cinta..kawan...cinta..kawan???

September 01, 2009 4:09 PM