Apa Hak Ku........ (Kuiz 2) MASA TAMAT.



Haruan tasek tengah gembira sekarang. Nak bagi hadiah pada sesiapa yang dapat menjawab soalan.

KLU 1
JAWAPAN TERDAPAT PADA SYAIR/PUISI. CARI LE YA.


KLU 2
JADIKAN SEMUA DIA BERHAK


******************************************
Baca dengan tekun dan teliti

Dalam pergi berjalan di pasar malam amir melihat seorang gadis, namun dia tidak sempat untuk berkenalan dengan gadis itu

Di rumah amir bertanya kawannya majid

Amir: Berhak kah aku mencintai dia ? Sedangkan aku tidak mengenalinya.
Majid: Tidak Berhak. Sebab dia tidak kenal ko. Mana tau dia sudah ada cintanya.

Amir: Berhak kah aku memiliki dia ? Sedangkan aku tidak mengenalinya.
Majid: Tidak Berhak. Sebab dia mungkin dah kahwin.

Amir: Berhak kah cemburui dia ? Sedangkan aku tidak mengenalinya.
Majid: Tidak Berhak. Sebab dia tak ada kena mengena dengan ko pun.

Amir: Lalu apa hak ku ?
Majid: Ada cuma satu?

Amir: Apa ?
Majid:........................................................................

*****************************************


Anda hanya boleh menjawab 3 x sahaja. sila nyatakan jawapan Majid dan sebabnya.
Pemenang akan dipilih melalui jawapan tepat dan terpantas. masa diberikan adalah sehingga jam 1.00 petang 13 jun 09. keputusan dikeluarkan 1/2 jam dari masa tutup.

Hadiah adalah berupa Cawan dan T/shirt Khas.

22 Tukang Komen:

emma said...
ayong said...

hak kamu adalah memberi kesejahteraan kat dia.

June 12, 2009 9:40 PM  

Majid : hak cipta terpelihara. haha

June 12, 2009 9:43 PM  
KhairiL's said...

Majid : hak untuk berkenalan dgn gadis tu


# esk try lg

June 12, 2009 9:47 PM  

majid : hak die cume utk melihat gadis tersebut dr jauh sahaja :)

June 12, 2009 11:49 PM  

majid : hulk hogan :P

p/s: ade lg satu peluang! :D

June 12, 2009 11:50 PM  
xuen adyla said...

Majid: Hak ko cuma mendoakan kesejahteraan keatasnya kerana perempuan itu milikNYA

June 13, 2009 12:28 AM  

majud:hak untuk lihat gadi stu dari jauh saje..

June 13, 2009 12:51 AM  
ticnube said...

berhak tuk melihat die dari jauh..muahha...:P

June 13, 2009 12:54 AM  

majid:berhak ucapkan tahniah kat aku sebab gadis tu tunang aku..

p/s:boleh tak..

June 13, 2009 12:59 AM  

majid: haku pun tak tau. hhuhuhu.. haihh!

June 13, 2009 1:08 AM  
asis said...

kamuu cme berhak tengok dia dari jauh sbb tu mata kamuu
jgn pndg 'blakg' aaaa

June 13, 2009 2:21 AM  
anak laut said...

"hak.hak..hak.hak....ketawa terbahak-bahak..tak malu nak tackle awek tu.."

June 13, 2009 2:44 AM  

majid : Berdoa....

June 13, 2009 6:27 AM  

majid : Hak kau ialah "Tidak Berhak"...

June 13, 2009 6:28 AM  

majid : kau hanya ber"hak" mencintai dia dalam diam sahaja...

June 13, 2009 10:24 AM  
IdzaRis79 said...

hak..hak..hak...
(sebenonyer aku tak tau nak jawab apa...)

June 13, 2009 11:09 AM  
emma said...
♥ Cik Ca said...

majid: hak ko untuk memiliki dia di kehidupan yg lain....

June 13, 2009 11:54 AM  
KhairiL's said...

majid berhak utk mencintai dia, memiliki dia dan cemburui dia jika majid mengenali si gadis tu

June 13, 2009 12:59 PM  

hakkkk...tuiiehh...hihi

June 13, 2009 1:00 PM