Tolong Kira.... masa tamat. Jawapan sebentar lagi



Aku bab mengira nie ok le juga tapi kira nie aku fail.
Dalam 400 tahun ada berapa kali tarikh 29 feb... tolong aku kira....

Bagi yang dapat menjawab terpantas dan betul akan menerima T-SHIRT Khas
dari saya. Bagi yang menang nanti sila nyatakan size ok.

Jawapan akan diumumkan jam 10 pagi ini.

24 Tukang Komen:

ayong said...

100 thn la kan?

since dlm 4 thn sekali ade 29 hari in feb..

btol ke tak?

June 11, 2009 10:54 PM  
GRuNGe said...

Adeh, kedua. Kapten, kalau ikut perkiraan aku mengikut sistem UBS, 400 tahun ada 100 tahun dimana Februarinya 29 hari.

June 11, 2009 10:55 PM  
asis said...
miss izan said...

seratusssssssssss....

June 11, 2009 11:13 PM  
xuen adyla said...

xsuka maths
sekian
hahha

June 11, 2009 11:14 PM  
aduka said...

correction; fail la.. bkn field..

aduh.. aku pn x tau uhh..

*** math A1 tp dah lapok.. x igt suda.. haha

June 11, 2009 11:31 PM  
anaklaut said...

salam...

teka teki pulak ni..

jawapannya : 100 kali.

sebab tahun lompat (29feb) ni berlaku dalam 4 tahun sekali.

June 11, 2009 11:39 PM  
AiE bAhRi said...

Jawapannya..

29 feb hanya berlaku 4 tahun sekali.

Jadinya..

400/4
=100 kali

June 11, 2009 11:41 PM  
Fariena said...
NuR said...

one hundred days...

=)

June 12, 2009 12:33 AM  

tanya sama itu hud hud.HOHO 1 kali !haha

June 12, 2009 2:01 AM  
JanG45 said...

100 kali..

mana t-shirt? tak dpt lebam biji mata!

June 12, 2009 8:22 AM  

malas nak pikir..haha..

June 12, 2009 8:40 AM  
izman said...

kawan aku kata tahun lompat tu 4 thn sekali, so ada 100 kali lah. tak kira, aku nak adiah jugak walaupun peserta terakhir.

June 12, 2009 9:20 AM  

pembetulan...ade 97!!! Yes..yes...!

June 12, 2009 9:57 AM  
KhairiL's said...

dlm masa 400 tahun
mgkin kita semua dh x ada

June 12, 2009 9:59 AM  
nuyuljana said...

nuyuljana masa dah tamat jam 10 tadi le... betul tapi ko terlambat

June 12, 2009 10:49 AM  
nuyuljana said...

haha.

xpe.

aku lambat bukak blog ko.

banyak keje tadi.

:)

June 12, 2009 10:53 AM  

sobsobso...zie dah terlepas kuiz neh..aiiyarkkkk. melepas t-shirt free..kehkehkeh :P

June 12, 2009 11:19 AM  

Yahooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

June 12, 2009 12:47 PM